L'alcuentru col pasáu ye fundamental pa escribir el futuru.
A partir d'esta premisa surde la idea d'afondar na nuesa hestoria y la nuesa tradición pa investigar el so papel como xerme y sustentu a partir del cual construyir el futuru que va venir.
La busca y el cuestionamientu d'esta hestoria y esta tradición, sobro la que surde y s’enconta la nuesa sociedá, va amestada a la busca de la nuesa mesma identidá; pa l'artista Dido Carrero, esta tradición ye l'asturiana, la del so pasáu y el so raigón.
El futuru, sicasí, sofita na creación, el motor que fai xirar l’engranaxe de la cultura, un elementu aparentemente prescindible pero de xuru indispensable, ensin el que la humanidá nun sería precisamente eso, humana.
La xunión de tradición (pasáu) y cultura (presente, futuru) faise patente na obra de l'artista, una temática recurrente a lo llargo de la so trayectoria, que de nuevu remanez na creación de la obra instalativa y escultórica que nesti proyectu se presenta.
Na instalación Filu - pallabra, esti alcuentru y reconciliación ente pasáu y futuru materialízase en dos exes principales. Per un llau, para l'artista la tradición toma forma al traviés de lo testil. Recibe esti legáu de los sos dos güeles y la so madre, que teníen una habilidá escepcional para coser, texer y bordar. El monu de trabayar en campu, la ropa interior, la camisa de los domingos… toos estos oxetos son susceptibles de tresformamientu al traviés del bordáu.
Per otru llau, el futuru y la cultura materialícense per aciu la poesía, un llinguaxe lliterariu qu'actúa como ponte ente tradición y actualidá al ser el más antiguu y que meyor aguanta les modes y los enclinos, y que de la mesma representa'l futuru dada la gran cantidá de poetes nuevos que tán surdiendo na nuesa rexón y qu'utilicen l'asturianu como medio pa esponer el so arte.
Los versos escoyíos componen una pequeña muestra del ampliu panorama poéticu de la xeneración d'entamos de los noventa. Inclúyense figures como María García Díaz, Xaime Martínez, Raquel F. Menéndez, Aníbal González Rodríguez o Miguel Rodríguez Monteavaro, ensin escaecer a otros que por llimitaciones d'espaciu nun s'inclúin, como María Fernández Abril, Francisco Priegue o Diego Solís.
La variedá de testures y colores colos qu'estos versos s’escribieron con filo sobro les prendes reflexa la diversidá d'enclinos y corrientes practicaes por esta xeneración, dende les más llíriques a les más reivindicatives.
El encuentro con el pasado es fundamental para escribir el futuro.
A partir de esta premisa surge la idea de profundizar en nuestra historia y nuestra tradición para investigar su papel como germen y sustento a partir del cual construir el futuro que vendrá.
La búsqueda y el cuestionamiento de esta historia y esta tradición, sobre la que surge y se fundamenta nuestra sociedad, va ligada a la búsqueda de nuestra propia identidad; para la artista Dido Carrero, esta tradición es la asturiana, la de su pasado y su arraigo.
El futuro, sin embargo, se sustenta en la creación, el motor que hace girar el engranaje de la cultura, un elemento aparentemente prescindible pero indudablemente indispensable, sin el que la humanidad no sería precisamente eso, humana.
La unión de tradición (pasado) y cultura (presente, futuro) se hace patente en la obra de la artista, una temática recurrente a lo largo de su trayectoria, que de nuevo emerge en la creación de la obra instalativa y escultórica que en este proyecto se presenta.
En la instalación Filu - pallabra, este reencuentro y reconciliación entre pasado y futuro se materializa en dos ejes principales. Por un lado, para la artista la tradición toma forma a través de lo textil. Recibe este legado de sus dos abuelas y su madre, que tenían una habilidad excepcional para coser, tejer y bordar. El mono de trabajar en el campo, la ropa interior, la camisa de los domingos… todos estos objetos son susceptibles de transformación a través del bordado.
Por otro lado, el futuro y la cultura se materializan mediante la poesía, un lenguaje literario que actúa como puente entre tradición y actualidad al ser el más antiguo y que mejor resiste las modas y las tendencias, y que a su vez representa el futuro dada la gran cantidad de poetas jóvenes que están surgiendo en nuestra región y que utilizan el asturiano como medio para exponer su arte.
Los versos seleccionados componen una pequeña muestra del amplio panorama poético de la generación de inicios de los noventa. Se incluyen figuras como María García Díaz, Xaime Martínez, Raquel F. Menéndez, Aníbal González Rodríguez o Miguel Rodríguez Monteavaro, sin olvidar a otros que por limitaciones de espacio no se incluyen, como María Fernández Abril, Francisco Priegue o Diego Solís.
La variedad de texturas y colores con los que estos versos se han escrito con hilo sobre las prendas refleja la diversidad de tendencias y corrientes practicadas por esta generación, desde las más líricas a las más reivindicativas.
Fixi una proyeición imaxinaria del home qu’amaría
Raquel F. Menéndez
El llibru póstumu de Sherezade, Impronta, 2017.
N’analóxico la lluz queda pa siempre retenido
María García Díaz
Ye capital tolo que fluye, Ultramarinos, 2021.
Aprendo lo necesario pa nun perdeme
Miguel Rodríguez Monteavaro
Superpoderes, Trabe, 2020.
Si nun marxara enxamás nunca nun volvería
Aníbal González Rodríguez
Anatomía d’un farfagón, Trabe, 2023.
De too aquello queden solamente ocalitos
Xaime Martínez Menéndez
Hibernia, Saltadera, 2017.
Museo Antón
Plaza del Cueto s/n
33430 Candás, Asturias